CSR Piac üzleti reggeli

 

Fotók a rendezvényről

 

 

2011. szeptember 29-én az év CSR Piac díjazottjai, szponzorai és kiemelt médiatámogatói számára Dr. Kovács Zoltánnal, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Kormányzati Kommunikációért Felelős államtitkárával közös üzleti reggelit szervezett a KÖVET Egyesület.

 

 

Az eseményen Kovács Zoltán hangsúlyozta: az államnak érdeke, hogy támogassa a vállalatokat a felelős munkavégzés terén, hiszen ezzel terhet vesznek le a válláról. Ugyanakkor hazánkban a szabálykövető vállalatok és egyének száma még mindig nem érte el a kritikus tömeget, így szükség van szigorú lépések megtételére. Az állam felelősségvállalását tekintve jelenleg az egész közigazgatási rendszer reformján dolgoznak.

 

A KÖVET Egyesület ügyvezető igazgatója, Bodroghelyi Csaba által moderált eseményen résztvevő iparágak képviselői különböző szemszögből közelítették meg a vállalati felelősségvállalás és profit dilemmáját, a CSR jelenlegi helyzetét és jövőjét szervezetükben. 

 

Salamon János, a MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy bank létükre nagyfokú átláthatóságra törekszenek, hiszen a szigorú osztalékpolitika mellett kiszámolják és megosztják az ügyfeleikkel, hogy mennyivel járultak hozzá a bank éves eredményéhez.

 

 

Az ELMŰ-ÉMÁSZ-MÁSZ Társaságcsoport Marketing és termékfejlesztés osztályvezetője, Smucz Katalin hangsúlyozta, hogy milyen nagy váltás volt a

társaság számára az, hogy a fogyasztókat a fenntarthatóság és környezetvédelem ügye érdekében megtakarításra ösztönözzék annak ellenére, hogy ez rövidtávon negatív hatással van a profitra.

 

Rózsa Iván, a sanofi-aventis/Chinoin Zrt. kommunikációs igazgatója szintén a vállalatcsoport életében bekövetkezett változásról beszélt: miként lehetséges a gonosz szennyezőként számon tartott gyógyszergyárat egészséggyárrá formálni. Ők ezen az úton kezdtek el haladni néhány éve, szép eredményeket érve el, de van még lehetőség a javulásra.

 

A Holcim Hungária Zrt. kommunikációs igazgatója, Márta Irén összefoglalta az építőipar rendkívül nehéz hazai helyzetét, hiszen a fizetési hajlandóság olyan alacsony, hogy építőipari alapanyaggyártóként szinte hitelező vállalatként is meg kell állniuk a helyüket. Elmondása alapján azonban a vállalat ennek ellenére elkötelezett a szabálykövető, azt gyakran túlteljesítő munkavégzés iránt.

 

 

Az ingatlanfejlesztő és kivitelező Skanska magyar leányvállalatának kommunikációs és marketing szakértője, Dr. Rézműves Ildikó az építőipar másik végéről megközelítve a kérdést elégedettségének adott hangot, ugyanis jelenleg is nagy erőkkel építi Magyarország egyik legzöldebb irodaházát, a Green House-t.

 

Az alapítványi háttérrel rendelkező Ízlelő családbarát étterem ügyvezetője, Mészáros Andrea elmondta: a kezdeti eltántorító vélemények ellenére olyan sikeresen indult a fogyatékossággal élőket alkalmazó, Szekszárd legdrágább vendéglátóipari helyeként pozícionált étterme, hogy a tervezett harmadik helyett már az első évben nyereségessé tudott válni. Hangsúlyozta: nem igaz, hogy a magyar emberek kevésbé toleránsak, kizárólag jó tapasztalatai vannak ezen a téren.

 

Mucska Péter, a magyarországi Coca-Cola vállalati kapcsolatok vezetője kijelentette, hogy számukra a legnagyobb kihívás jelenleg, hogy a szektorra nehezedő növekvő teherviselés és jogszabályi változás mellett is felelősen tudjanak működni.

 

A felsőoktatási szférát képviselő Erdélyi Evelyn, a szegedi József Attila Tanulmányi és Információs Központ intézményigazgatója kiemelte az intézmény felelősségét a 30.000 náluk megforduló diák tudatformálása iránt. Ezt tartják legfontosabb önkéntes tevékenységüknek, a 2011-es CSR Piacon közönségdíjas intézkedésüknek is ez a célja.

 

A nagyvállalatok mellett a szponzoráció kkv-s perspektíváját a Bakosfa Kft. tulajdonosa, Bakos Miklós 

ismertette. Állítása szerint eleinte csak presztízs szempontból, később viszont anyagilag is megérte nekik a CSR Piac 2011 kiállítást építőanyaggal támogatni, hiszen az ott megjelenés újabb megrendelőket hozott a cégnek.

 

A TATA Consultancy Services Ltd. Magyarországi fióktelepének HR menedzsere, Zaharia Gabriella elmondta, hogy a TATA-nál a társadalmi felelősség kérdése többszáz éves történelmi hagyományokra épül, mélyen a cég gyökereibe ivódott. Ennek oka, hogy a vállalat Indiában olyan múltra tekint vissza, ami hazánkban egy Széchenyi István által alapított cégnek felelne meg.

 

A kiemelt médiatámogatók közül a Metropol vezérigazgatója, Hivatal Péter képviseltette magát, aki hangsúlyozta, hogy a CSR Piac felkarolása nem ad hoc tevékenység volt számukra: stratégiai szinten foglalkoznak a CSR-rel. A téma korábbi közvéleménykutatásuk eredményeképpen került az újság tematikájába, annak havi rendszerességgel megjelenő Közérdek című mellékleteként.

 

A jelenlévők egyöntetűen hangsúlyozták, hogy a jövő bizonytalan kilátásai mellett is bizakodva várják az állam felelős vállalati működésre ösztönző lépéseit.

 

Lontayné Gulyás Mónika / KÖVET