CSR Piac kezdeményezés

Mi a CSR Piac kezdeményezés?

A CSR Piac (CSR MarketPlace) a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról a CSR Europe által 2005-ben útjára indított kezdeményezés, mely olyan innovatív fórumot teremt, ahol informális környezetben van lehetőség a vállalati jó gyakorlatok megosztására.

 

Mi a CSR Europe?

A CSR Europe Európa vezető üzleti hálózata a vállalatok társadalmi felelőssége területén. Tagjait mintegy 80 multinacionális vállalat és 33 nemzeti partnerszervezet alkotja (köztük a KÖVET Egyesület). Elsődleges küldetése, hogy segítséget nyújtson tagvállalatainak a CSR üzleti tevékenységükbe történő integrálására.

A CSR Europe platformot biztosít:
  • a vállalatok jó gyakorlatainak megosztására a CSR területén,
  • új együttműködések létrehozására az üzleti szféra és az érintettek csoportjai között,
  • a modern üzleti és politikai szféra formálására fenntarthatóság és versenyképesség kérdéskörében.
A szervezetet tapasztalt európai üzleti vezetők alapították 1995-ben válaszként az Európai Bizottság elnöke, Jacques Delors felhívására. Azóta olyan üzletemberek hálózatává nőtte ki magát, akik a CSR programok, kezdeményezések élvonalában tevékenykednek Európában és a világban.

www.csreurope.org

A CSR Piac egy egész napos rendezvény keretében lehetőséget ad a vállalatoknak, hogy a társadalmi felelősségvállalás terén elért eredményeiket bemutassák az érdeklődőknek. A piactér különféle témakörök köré szerveződő kis standokból épül fel, melyeknél a vállalatok a CSR területén megoldani kívánt problémáikat és az azokra bevezetett innovatív megoldásokat mutatják be az érdeklődőknek. A CSR kihívásokra választ kereső menedzserek pedig megtalálhatják és megismerhetik a számukra releváns problémák megoldásait.

A rendezvény - jellegéből adódóan - kiváló lehetőséget nyújt az informális tapasztalatcserére, ötletszerzésre, új lehetőségek, megoldások megismerésére a társadalmi felelősségvállalás területén.

CSR megoldások kiválasztása

A CSR Piacon bemutatott megoldásokat egy szakmai zsűri választja ki a jelentkezők által beküldött jó gyakorlatok közül. A bemutatott esetek a rendezvényre kiadott katalógusban nyomtatott formában is megjelennek.

A kiválasztás kritériumai:

  1. Lényegesség: minél többeket érintő probléma megoldása
  2. Innovativitás: a megvalósítás folyamata és az eredmények szempontjából is
  3. Adaptálhatóság: könnyen átültethető más helyzetekre és más szektorokba

CSR Piac rendezvények

Az első CSR Piac rendezvényre 2005-ben került sor Brüsszelben. Ezt azóta hasonló rendezvények sora követte európai és nemzeti szinten egyaránt. 

 

Magyarországon a KÖVET Egyesület minden második, páratlan évben rendezi meg a kiállítást. Ezzel az a célunk, hogy ösztönözzük a vállalatokat a hosszú távú, stratégiai jelentőségű felelős programok megvalósítására.

 

A korábbi hazai és nemzetközi CSR Piacokról az almenüpontokban olvashat.