Európai CSR MarketPlace

Az Európai CSR MarketPlace-t a CSR Europe négy alkalommal rendezte meg Brüsszelben, ahol 2005 óta közel 600 CSR megoldás került bemutatásra. A CSR megoldások a szervezet honlapján található adatbázisban tekinthetők meg.

Enterprise 2020 MarketPlace, 2010

Enterprise 2020

2010. október 28-án a CSR Europe a CSR MarketPlace rendezvény keretében indította útjára az Enterprise 2020 kezdeményezést, melyen a vállalatok, európai intézmények, civil szervezetek, kormányzatok, a tudomány és egyéb érintetti csoportok képviselői találkozhattak egymással. Az eseményen több mint 450 látogató ismerhette meg az ötvennél is több kiállító vállalat CSR/fenntarthatósági jó gyakorlatait, és több mint 30 vezető európai és nemzetközi szervezet osztotta meg egymással tapasztalatait a CSR különböző területein.

 

A kiállítók között, egyedüli magyar vállalatként, a Holcim Hungária Zrt. képviselte országunkat az Otthon Alapítvány nevű kezdeményezésével.

 

Részletek a CSR Europe honlapján

CSR MarketPlace, 2007

A harmadik CSR Piac, 2007

Minden korábbinál többen, 650-en látogattak el a harmadik MarketPlace-re 2007 novemberében. A résztvevők között már nem csak a cégek, de a civil szervezetek, a kormányzat, illetve a média képviselői is megjelentek. A jelenlevők közel 90, a világ vezető cégei által bemutatott gyakorlatot ismerhettek meg. Újdonság volt a 16 CSR Laboratórium, ahol a cégek és az érintettek közösen vitathatták meg a CSR kihívásokat. A legkiemelkedőbb megoldásokat és laboratóriumokat díjjal jutalmazta a zsűri, illetve a résztvevő közönség.

 

Márta Irén

A rendezvényen hazánk képviseletében részt vettek a KÖVET vezetői, Márta Irén a Holcim Hungária kommunikációs igazgatója és Boris Kovac a Coloplast Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Olvassa el Márta Irén személyes élménybeszámolóját az eseményről.

CSR MarketPlace, 2006

A második CSR Piac, 2006

A kiállító cégek 120 új megoldást mutattak be a közel 450 résztvevő számára. A délután folyamán két beszélgetésre is sor került A CSR felélesztése, illetve CSR Európa határain kívül címmel. Ekkor mutatták be a European Cartography on CSR dokumentumot is, amely a CSR trendjeit és kihívásait mutatja be. A MarketPlace-en 2321 tranzakció történt, a három legkedveltebb téma a CSR irányvonal, az érintettek bevonása és az innováció volt.

CSR MarketPlace, 2005

Az első CSR Piac, 2005

Az első esemény 2005 márciusában került megrendezésre Brüsszelben. Ezen közel 200, Európa különböző részeiről érkezett menedzser ismerhette meg a mintegy 100 gyakorlati CSR megoldást. Ekkor került sor A European Roadmap for Businesses: Towards a Sustainable and Competitive Enterprise bemutatására is, mely a vállalatok számára útmutatóul szolgál a vállalat gazdasági, társadalmi és környezeti teljesítményének javításához.

Bemutatott témakörök:

  1. Innováció
  2. Szakértelem- és készségfejlesztés
  3. Esélyegyenlőség és sokszínűség
  4. Egészség és biztonság
  5. Környezetvédelem
  6. CSR irányvonal
  7. Érintettek bevonása
  8. Vezetés-irányítás
  9. Kommunikáció és átláthatóság
  10. Üzleti partnerségek

CSR Laboratóriumok

CSR Laboratóriumok

Az Európai CSR Szövetség (European Alliance for CSR) által megtartott CSR Laboratóriumok kiváló lehetőséget teremtettek arra, hogy a csapatokba szervezett érdeklődők egy-egy feladat megoldására dolgozzanak ki CSR stratégiákat. Ilyenek voltak például:

  • Fenntartható üzlet a piramis alján
  • Demográfiai változások
  • Felelős ellátási lánc menedzsment
  • Tudomány az iskolákban